SEMAINE 9!


Bonjour tout le monde!

Cette semaine était tellement fantastique. En premier lieu, je veux vous parler du coronavirus.

Tot va començar fa uns dies, tothom parlava del coronavirus més seriosament, com un problema. Però la cosa es va començar a posar malament quan alguns països van començar a posar estat d'alerta. Per sort, aquí a Quebec encara no, però dimecres, vam començar a parlar-ne a casa. A Catalunya, van declarar estat d'alerta i vam omençar a estar preocupats per si podriem sortir de Quebec i entrar a Catalunya. La nit de Dimecres a dijous, va ser dura, no sabíem si podríem tornar. Dijous, el Carles (el coordinador de l'intercanvi) ens va dir que a partir de dilluns ens dirien que hauríem de anar a l'aeroport de Montreal (que esta a 3hores en cotxe) per agafar un avió i tornar. La decisió va ser presa pels pares. Personalment, a mi no m'agrada la decisió de tornar, perquè primer, aquí hi ha menys casos de coronavirus que a Catalunya, segon, no sabíem si tancaríen les fronteres, tercer, haurem de fer maletes i no sabem el dia que marxem. Els meus pares estàn molt tranquils perquè saben que estic amb una família que m'ha acollit molt be, i ells, van dir que era millor quedar-nos quí uns dies més per veure com evolucionava la situació però els altres pares no volíen, ells volíen que els seus fills o filles tornessín quan avans millor, però, tenen por, pànic. Doncs, avui, diumenge, farem les maletes, i aniràn passant els dies fins que ens diguin que hem d'agafar un avió. Espero que tardi una mica a arribar aquest avió perquè jo aquí estic perfecte.


Le lundi on est allé tous en ski du fond. Moi, j'étais vraiment fatigué parce que Nicolas donnait le rythme et il est beaucoup plus rapide que moi, et que toute la famille!!


Le Mardi était le jour le plus intéressant, parce que il y avait du VERGLAS!! Le verglas c'est une pluie qui gèle!! Donc, tout, tout, tout, était gelé. Il y avait partout une couche de gel et quand tu marchais  dessus ça brisait. C'était la première fois que je voyais ça. Les voitures ne pouvaient pas passer sur les rues donc on n'a pas pu aller à l'école.


Le vendredi on n'avait pas d'école parce que il y avait une tempête! Ma quatrième!! On est resté à la maison, mais Alexandre, Nicolas et moi sommes allés dehors pendant la tempète pour faire une glissade devant la maison. On a aussi fait une bataille de boules de neige et un bonhomme de neige plus grand que mes deux bonhommes de neige que j'ai fait dans ma vie ensemble!! Le bonhomme de neige fait plus ou moins 1m 50!! Ensuite, on est rentré dans la maison pour boire un chocolat chaud avec des guimauves, mais, Nicolas, le grand chef professionel de la cuisine a brulé le chocolat chaud!! Moi, le sauveur, j'ai refait le chocolat chaud pour nous tous!!



Le samedi, Nicolas, Alexandre et moi sommes sortis dehors pendant tout le matin pour jouer dans la neige, faire de batailles de boules de neige, etc. Pendant l'après-midi on est allé tous faire ski du fond et après on a bu un chocolat chaud. Après le souper on a regardé "despicable me".


Le dimanche matin, Nicolas, Alexandre et moi sommes allés au Dollarama pour acheter des bonbons, moi pour l'avion et pour l'aéroport, mais eux pour les manger après. Au souper, nous avons mangé une délicieuse lasagne au fruits de mer!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada